Paseo San Juan Bosco, 21- 12530 BURRIANA (CASTELLÓN) +34 964 512 518 villafatima@centroscatolicos.org Horario de atención: L-V de 9 a 13

Santa Bárbara i Pepe Forner

23 de febrero de 2023

Avui dijous, l’alumnat de Secundària ha tingut l’oportunitat de visitar l’ermita de Santa Bàrbara, situada entre cultius de taronges, al terme municipal de Burriana. L’itinerari des del col·legi ha sigut a peu, per camins rurals que van trepitjar els nostres avantpassats, i els qui hui dia encara es dediquen a l’agricultura. Es troba en la partida de Vinaragell, a prop del poblat iber, que rep el mateix nom d’aquesta, i del riu Millars. Poc es conserva de l’ermita primitiva, posteriorment restaurada per Ros de Ursinos, seguint les pautes del neogòtic. Encara avui, està inacabada, però el seu interior alberga pintures de Pepe Forner, artista de Burriana, que va acceptar la proposta de pintar uns panells per a decorar el seu interior, de fins a set metres d’altura, que hem tingut la sort de contemplar. De part del nostre alumnat agrair a Manolo Barberá, que ens ha obert les portes del temple, i explicat la seua història, i a Pepe Forner, per donar-nos a conèixer la seua obra. L’amabilitat i proximitat de tots dos han emocionat a un alumnat que es trobava absort davant el delit de l’obra que allí s’exposa. Gràcies!!